RSS Rally News

  • Ingram przed Rally1 21 listopada 2024
    Rajd Japonii wrócił przed dwoma laty do kalendarza światowego czempionatu. Nastąpiła jednak przeprowadzka z wyspy Hokkaido na Honsiu oraz zmiana nawierzchni – z szutru na asfalt. Podobnie jak dwie minione edycje, również i tegoroczna kończy sezon WRC. Tym razem jednak losy żadnego najważniejszego lauru nie są rozstrzygnięte.W programie znalazło się 21 odcinków specjalnych o ...Czytaj […]
  • Neuville najszybszy mimo błędu 21 listopada 2024
    Od godziny 1:01 polskiego czasu dostępny dla załóg jest oes Kuragaike Park. Próba znana jest bywalcom dwóch poprzednich edycji Rajdu Japonii. Większość liczącego 2,75 km dystansu to szybka droga między drzewami, charakterystyczna dla odcinków właściwej rywalizacji. Końcówka jest bardziej techniczna i zawiera wspinanie kilkoma zakrętami w kierunku mety. W strefie kibica znajduje ...Czytaj dalej
  • O co walczą w Japonii? - Część druga 20 listopada 2024
    Kierowcy i piloci:Po dwunastu rozegranych rundach wiadomo, że tytuł indywidualny - po raz pierwszy w historii - powędruje do załogi Hyundaia. Mistrzostwo świata kierowców zdobędzie albo Thierry Neuville, pilotowany przez Martijna Wydaeghe'a, albo Ott Tanak, z Martinem Jarveoją na prawym fotelu. Dla Belga może to być premierowy laur. Z kolei Estończyk świętował już w 2019 […]
  • Tanak nie ma nic do stracenia 20 listopada 2024
    Według szefa zespołu Hyundaia, Cyrila Abiteboula, w finale WRC 2024 w Japonii Tanak będzie mógł walczyć o tytuł mistrza świata na takich samych zasadach jak Neuville.Mistrzów świata zarówno wśród kierowców, jak i producentów poznamy w niedzielę w Japonii. O tytuł najlepszego kierowcy sezonu 2024 powalczą koledzy z zespołu Hyundaia, Neuville i Tanak.Neuville wyprzedza Tanaka o […]
  • Nie było oferty dla Fourmaux? 19 listopada 2024
    Fourmaux po rocznym „zesłaniu” do auta Rally2 w bardzo dobrym stylu wrócił do samochodu królewskiej klasy. Wraz z Alexandre'em Corią dotychczas czterokrotnie wprowadził Forda Pumę Rally1 na podium.Przyszłość Fourmaux jest obecnie jednym z najbardziej dyskutowanych tematów w parku serwisowym WRC. Wiadomo, że Francuz mógłby zostać w M-Sporcie, ale jednocześnie nie ukrywa on ...Czytaj dalej
  • Toyota musi być perfekcyjna 19 listopada 2024
    Szef zespołu Toyoty, Jari-Matti Latvala, zdaje sobie sprawę, że jego kierowcy muszą dać z siebie wszystko w nadchodzący weekend, aby odebrać Hyundaiowi szanse na koronę w klasyfikacji producentów.Japońska marka rozpocznie finał sezonu na ojczystej ziemi, tracąc 15 punktów do Hyundaia.Toyota zdobywała tytuły w obu klasyfikacjach w każdym z ostatnich trzech sezonów, ale w tym roku […]
  • Najpierw MERC, potem WRC 19 listopada 2024
    W poniedziałkowe popołudnie, poza kalendarzem FIA ERC, opublikowano także przyszłoroczny harmonogram Rajdowych Mistrzostw Bliskiego Wschodu. Znalazło się w nim sześć rund.Jedna z odsłon czempionatu po raz pierwszy odbędzie się w Arabii Saudyjskiej. Zaplanowana na maj impreza stanowić będzie jednocześnie rajd kandydacki, a raczej próbę generalną przed grudniowym finałem kampanii ...Czytaj dalej
  • Rajd Polski w kalendarzu ERC 18 listopada 2024
    Włodarze Rajdowych Mistrzostw Europy opublikowali harmonogram przyszłorocznej rywalizacji po tym, jak zatwierdziła go Światowa Rada Sportów Motorowych.Kształt kalendarza nie jest zaskoczeniem i pokrywa się z tym, który przedstawiliśmy prawie miesiąc temu. Ponownie zaplanowano osiem rund i nadal nie ma parytetu między asfaltem i szutrem. Stosunek rajdów o utwardzonej nawierzchni do tych ...Czytaj dalej
  • Finałowe starcie Kajetanowicza i Szczepaniaka w Japonii 18 listopada 2024
    Duet Orlen Rally Team jest pozytywnie nastawiony, choć już na samym początku pojawiły się problemy logistyczne, które uniemożliwiły odbycie testów samochodu.Kajetanowicz i Szczepaniak wraz z całym zespołem są już w Kraju Kwitnącej Wiśni, gdzie tuż przed rajdem miały odbyć się testy samochodu rajdowego. Niestety opóźnienie statku spowodowało, że pojawił się on zbyt późno ...Czytaj dalej
  • Bez hybrydy będzie lepiej? 18 listopada 2024
    FIA potwierdziła w zeszłym tygodniu, że w sezonie WRC 2025 samochody Rally1 pozbawione zostaną zestawów hybrydowych.Po raz pierwszy układy hybrydowe zostały wprowadzone w 2022 roku, jako element wyposażenia wymagany przez nowe regulacje dotyczące kategorii Rally1.Według głównego inżyniera M-Sport-Ford, Tima Jacksona, przystosowanie samochodów do nadchodzącego sezonu, nie będzie ...Czytaj dalej

RSS Rally Photos

RSS Rally Videos

Back to top